ويلا شمال ويلا شمال .

ويلا شمال

مراحل ساخت ويلا

85mh_dsc_2532

ويلا و ملك مورد نظر خود را پيدا كنيد
نوع ملك:
متراژ زمين: متراژ بنا: نوع بنا: عمر بنا: موقعيت: محل: تعداد خواب: قيمت:
مراحل ساخت ويلا در شمال
ساخت و طراحي ويلا در شمال و قبل از اجراي نقشه ويلا در شمال بايد به تراكمي كه شهرداري براي نقاط و مكانهاي شهري و روستايي و بيرون از شهر و يا به عبارتي حومه شهر در نظر گرفته است دقت و رعايت كنيم . تراكمي كه شهرداري براي شهر در نظر گرفته ۵۰ درصد و براي حومه شهر ۳۰ درصد ميباشد . اين بدان معني است كه حق ساخت و تراكم در شهر ۵۰ درصد متراژ زميني است كه قرار است ويلا و يا سازه اي در آن احداث گردد و همينطور براي حومه شهر تراكم جهت ساخت ويلا و يا سازه ۳۰ درصد از زميني است كه قرار است ويلا در آن بنا گردد . مثلا شما مالك زميني به متراژ ۴۰۰ متر مربع در حومه شهر در شمال هستيد و ميخواهيد نقشه اي جهت ساخت ويلا تهيه و اجرا كنيد با صرف نظر از قيمت ساخت ويلا در شمال و يا هزينه اي كه ساخت ويلا در شمال براي شما دارد ، شما فقط ميتوانيد ۳۰ درصد از ۴۰۰ متر زمين خود را يعني ۱۲۰ متر مربع از زمين خود را جهت ساخت ويلا و فضاي اشغالي براي ويلا در نظر بگيريد و ۲۸۰ متر مربع باقيمانده از زمين بايد به فضاي سبز و حياط و محوطه ويلا شما اختصاص داده شود . در ضمن اين قانون و تراكم براي زمينهاي ساحلي و يا زمين جنگلي كه در حومه و بيرون شهر هستند فرقي ندارد .
قيمت ساخت ويلا و هزينه ساخت ويلا در شمال ، از متري ۸۰۰ هزار تومان تا متري ۲/۵ ميليون تومان بسته به هزينهاي كه صاحب ويلا و يا كارفرما جهت ساخت ويلا در شمال دارد ، متفاوت است . كه اين اختلاف قيمت ويلا در شمال شامل موارد ذيل است .
قيمت سقف ها ، كه عبارتند از سقف شنگل كه هزينه اجراي اين سقف متري ۱۷۰ هزار تومان است . سقف دكرا كه هزينه اين سقف در شمال متري ۱۴۰ هزار تومان ميباشد . و سقف با حلب ، قيمت اين سقف در شمال متري ۵۵ هزار تومان و سقف آندوويلا متري ۶۰ هزار تومان و سقف با آندولين متري ۵۵ هزار تومان در شمال قيمت گذاري شده است .
و اختلاف در مرحله نازك كاري كه بستگي به هزينه و سليقه كارفرما متفاوت است . كه ميتوان براي مثال به قيمت كاشي و سراميك از متري ۷ هزار تومان تا متري ۷۰ هزار تومان اشاره كرد ، و يا انتخاب شيرآلات ويلا كه از دستي كه دست شامل ۴ تيكه ( ۳ تيكه براي سرويس و ۱ تيكه براي آشپزخانه) ميباشد و از دستي ۱۰۰ هزارتومان تا دستي ۶ ميليون تومان متفاوت است .
در مرحله اول ساخت ويلا در شمال ، نقشه برداري از زميني كه قرار است ويلا در آن احداث گردد از اهميت زيادي به دليل موقعيت اقليمي و تشخيص شمال و جنوب و طول و عرض زمين برخوردار است . و نقشه ويلا به تناسب موقعيت اقليم و تشخيص ابعاد و موقعيت زمين انجام ميگيرد .
مرحله بعد از نقشه برداري زمين ، مرحله طراحي نقشه ويلا ميباشد كه با نظر و سليقه كارفرما يا صاحب ويلا و با نظارت و مشاوره مهندس ناظر صورت ميگيرد . كه از ۱۰۰ درصد تقاضاي نقشه ويلا در شمال حدود ۷۰ درصد خواهان ويلاي ۳ خواب و دوبلكس هستند ، كه نقشه ويلاهاي ۳ خواب و دوبلكس كه ۱ خواب در پايين به اضافه يك سرويس بهداشتي و حمام در طبقه اول و در مكاني كه ديد محدود دارد و آشپزخانه و يك سالن بزرگ بدون ستون در وسط سالن ويلا و ۲ خواب كه ترجيحا خوابها مستر و يك نشيمن دنج و كوچك در طبقه دوم ويلا به اضافه يك تراس بزرگ در شمال با ديد و ويو دريا و يك تراس نسبتا بزرگ در قسمت جنوبي ويلا با ديد جنگل و فضاي سبز كوه در شمال طرفداران زيادي دارند .
بعد از مرحله نقشه برداري از زمين ، نوبت محاسبات نقشه ، كه توسط مهندس طراحي و برآورد هزينه ويلا و محاسبات سازه ويلا و نوع اسكلت (بتني ، فلزي) تعداد و مقدار ميله گردهاي كاربردي در ويلا و محاسبات كلي تا اتمام كار ساخت ويلا صورت ميگيرد .
درمرحله بعدي رنگ ريزي و اجراي نقشه در زمين مورد نظر كارفرما ميباشد ، كه توسط مهندس ناظر و عوامل و پرسنل صورت ميگيرد و حدود و طول و عرض نقشه ويلا در زمين اجرا و رنگ ريزي انجام ميگيرد .
پي كني ويلا كه بعد از مرحله رنگ ريزي ويلا توسط كارگران و پرسنل و عوامل پيمانكار ويلا محل رنگ ريخته شده از قبل به ابعاد مشخص و عمق معين كنده ميشود تا براي اجراي فنداسيون توسط اسكلت كار يا همان آلماتور بند ويلا صورت گيرد .
اجراي فنداسيون ويلا كه طبق نقشه محاسباتي توسط اسكلت كار يا همان آلماتوربند انجام ميگيرد ، مثلا طبق عرف عرض پي ويلا ۹۰ سانتيمتر و ارتفاع ۶۰ سانتيمتر كه بسته به طبقات (عرض طبقات) دارد محاسبه و اجرا ميشود .
بعد از اجراي فنداسيون ويلا مرحله اجراي اسكلت و ستون ها و سقف هاست كه توسط اسكلت كار و نظارت مهندس جهت دقت در اين كار كه باعث كمي هزينه تعمير سياه در مرحله نازك كاري و ديوار چيني توسط بنا شود.
بعد از مرحله فوق نوبت به ديوارچيني ميباشد كه توسط بنا و كارگران ، ما بين اسكلت و ستون هاي ويلا با بلوك و آجر پر ميشود ، كه به مرحله سفت كاري ويلا شهرت دارد. كه سفت كاري ويلا شامل ديوار چيني و تقسيمات داخل ويلا كه عبارتند از سالن و سرويس ها و اتاقها و آشپزخانه ويلا از هم ميباشد ، كه توسط ديوار چيني و يا آجر چيني از هم جدا و تفكيك ميشوند .
مرحله بعدي سربندي ويلا و يا ساختمان ميباشد كه توسط جوشكار و نظارت مهندس بسته به نوع شيب سقف ويلا و جهت شيب سقف ويلا دارد و اجرا ميشود . كه جهت زيبايي نما ويلا ازسقف هاي شيب دار با شيب تند مثل ويلا با سبك و نقشه كانادايي و يا شكستگي زياد در سقف ويلا و سربندي كه باعث زيبايي و نماي قشنگ ويلا از بيرون ميشود .
بعد از اجراي سربندي و اتمام سربندي و جوشكاري سقف مرحله سفت كاري ويلا به اتمام و آغاز مرحله نازك كاري ويلا شروع ميشود . كه در ابتدا نصب فرم ها پنجره ها ، چهارچوب ها ، تعميرات سياه ديوارها و سقفها و بعد از اين مرحله انجام تاسيسات برق ويلا و برقكشي ويلا طبق نقشه مهندس و انجام لوله كشي ها و عبور لوله هاي سرد و گرم و شوفاژ و سرويس ها و آشپزخانه و اتاق ها ميباشد .
بعد از مرحله لوله كشي ويلا مرحله عايق كاري ويلا و يا ساختمان ميباشد كه بايد عايق كاري آشپزخانه و سرويس ها و كف ويلا توسط عايق كار ايزوگام شود .
بعد از عايق كاري ويلا نوبت مرحله كاشي كاري ديوارهاي سرويس و آشپزخانه كه همزمان در همين مرحله سقف ويلا بسته به سليقه كارفرما و يا صاحب ويلا ميتوان سقف را از چوب روس ، لمبه ، كناف يا سقف كاذب سرويسها ( ميله گرد ، راويز ) انجام داد .
بعد از مراحل فوق مرحله سفيد كاري ديوارهاي داخلي و بيروني ويلا انجام ميگيرد ، كه ديوار ها توسط بنا با استفاده از مصالح پودر سنگ و سيمان سفيد اقدام به سفيد كردن ديوار هاي ازقبل تعمير شده توسط بنا با سيمان سياه ميشود .
بعد از اين مرحله كف سازي ويلا كه شامل نصب سراميك ، سنگ ، يا لمينت و يا پاركت كه نوع مصالح استفاده شده در كف ويلا بستگي به سليقه كارفرما دارد. عموما جهت كمي هزينه از سراميك در كف ويلا و يا چنانچه مايل به هزينه ي بيشتري هستيد ميتوانيد براي زيبايي كف سالن ويلا و يا اتاق خواب ويلا درشمال از لمينت و يا پاركت استفاده كنيد .
بعد از مراحل فوق نوبت به مرحله نصبيجات ميرسد ، كه بعد از اتمام كف ويلا ميتوان از نصب شومينه در داخل ويلا و نصب كليد و پريزها و چراغها و لوستر و نصب شيرآلات و توالت فرنگي ، توالت ابراني ، روشويي ، كمد ديواري و كابينت آشپزخانه ويلا نام برد.
بعد از نصبيجات نوبت به نصب دربها و پنجره ها و شيشه هاي پنجره هاي ويلا داخلي و بيروني ويلا و يا ساختمان ميرسد . و نصب پله بيروني ويلا و يا ساختمان مرحله ما قبل آخر كار ساخت ويلا در شمال ميباشد .
و در آخر كار ويلا را كه تمام كرد بله ، نقاش ويلا با هنر نقاشي و خلاقيت و سليقه كارفرما اقدام به نقاشي داخل ويلا و بيرون ويلا با نظر و مديريت مهندس انجام ميدهد.
قيمت ويلا در شمال و برآورد هزينه و قيمت ساخت ويلا در شمال را تا حدودي ميتوانيد از خواندن اين متن متوجه گرديد . و متن فوق گردآوري شده توسط مهندس حسيني و با تشكر از مهندس فرزين كارشناس عمران در شمال ، نوشهر و مديريت و مهندس ناظر مطرح و معروف در شهرستان نوشهر .


برچسب: ، آموزش ساخت ويلا، قيمت مصالح ويلا، قيمت ويلا در شمال، مراحل ساخت ويلا، كيليپ هاي آموزش ساخت ويلا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۵۵:۳۹ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :