ويلا شمال ويلا شمال .

ويلا شمال

نكات كاربردي براي خريد ويلا

kharide.maskan

در دو شماره قبل در مورد اينكه آيا خريد ويلا به نفع شما است يا نه و همچنين چگونه ويلاي موردنظر خود را در منطقه دلخواه پيدا كنيد، مطالبي ارائه شد. همانطور كه گفته شد، بايد ابتدا هدف خود را از خريد ويلا مشخص كنيد و با ارزيابي آيتم‌هاي گوناگوني كه در شماره‌هاي قبل به آن اشاره شد تعيين كنيد كه آيا اصلا به نفع شما است ويلا بخريد يا نه؟
از طرف ديگر گفته شد كه اگر تصميمتان با در نظر گرفتن تمام عوامل، بر اين باشد كه حتما ويلا بخريد، چه مواردي را بايد در نظر بگيريد كه بهترين انتخاب را داشته باشيد.
توجه به ميزان بودجه در دسترس، در نظر گرفتن تنوع قيمتي به خصوص در مورد ويلاهايي كه در شمال كشور واقع شده است، سر زدن به مناطق مختلف براي داشتن بهترين انتخاب، توجه به سازه ويلا و همچنين موقعيت آن به لحاظ سطح اشتغال و… مهم‌ترين عواملي بود كه در زمان جست‌وجو براي يافتن ويلاي موردنظر بر آن تاكيد شد.
اما، با در نظر گرفتن تمام عوامل، شما پس از جست و جوي كافي ممكن است با مواردي مناسب مواجه شويد كه در نهايت يك ويلا را براي خريد انتخاب كنيد. اما يافتن ويلاي مناسب براي خريد به معناي پايان كار نيست. شما در زمان خريد هم بايد همانطور كه در زمان تصميم در مورد خريدن يا نخريدن ويلا و همچنين در مورد اينكه كدام منطقه و كدام ويلا را انتخاب كنيد حساسيت به خرج مي‌دهيد، در مورد اينكه با چه ملاحظاتي با فروشنده وارد معامله مي‌شويد حساس باشيد و دقت كافي را به عمل آوريد.
اين هفته قصد داريم چند نكته مهم و كليدي را در اين زمينه ارائه كنيم كه به طور حتم در زمان خريد ويلا به كارتان مي‌آيد.
حواستان به مشاوران املاك باشد
توجه داشته باشيد به همان اندازه كه ويلاي انتخاب شده، مالك آن و مشخصات منطقه موردنظر در خريد يك ويلاي مناسب مهم و موثر است، اينكه معرفي، خريد ويلا و قرارداد آن در كجا و چگونه و توسط چه مشاور املاكي نوشته مي‌شود، هم اهميت دارد.
اولين نكته‌اي كه در زمان خريد ويلا بايد به آن توجه كنيد اين است كه بررسي كنيد آيا صاحب بنگاهي كه ويلا را براي فروش به شما عرضه كرده است، داراي مجوز از اتحاديه املاك است يا خير؟ اين روزها بازار داغ خريد و فروش ويلا و ساخت ويلا در شهرهاي شمالي باعث شده بنگاه‌هاي املاك مانند قارچ از جاي جاي اين مناطق، سر بر آورند كه مطمئنا همه آنها هم مجوز ندارند. بنابراين اولين كاري كه مي‌كنيد اين است كه از مجاز بودن بنگاه املاك مورد نظر مطمئن شويد.
نكته دومي كه در زمان خريد ويلا بايد به آن توجه كنيد اين است اگر ملك مورد معامله بين چند نفر مشاع است يا اينكه خريداران چند نفر هستند و عده‌اي به جاي ديگري به وكالت معامله مي‌كنند، حتما ببينيد كه آيا داراي وكالت رسمي هستند يا نه؟ از معامله كردن با وكالتنامه‌هايي كه به صورت غيررسمي تنظيم شده‌اند بپرهيزيد!
حتما صاحب بنگاه امضاي طرف معامله را تاييد كند و خوشنامي يا بدنامي وي را جويا شويد.
دقت كنيد حق كميسيون يا ميزان حق‌الزحمه دلال براساس تعرفه‌اي باشد كه اتحاديه مشاوران املاك منطقه يا شهر موردنظر تعيين كرده است و حتما ميزان اين حق‌الزحمه در قولنامه يا مبايعه‌نامه آورده شود و اينكه آن را دريافت كرده يا تحت چه شرايطي دريافت مي‌كند. توجه داشته باشيد كه صرف نوشتن قرارداد در اوراق چاپي و آرم‌دار بنگاه دليل بر رسمي بودن معامله نيست و حتما در اسرع وقت براي انتقال سند رسمي بايد به دفترخانه برويد.
حتما در سند قيد شود كه آيا در آن قلم خوردگي وجود دارد يا نه و داراي پشت يا حاشيه‌نويسي است يا خير، تا بعدا درگير سوءاستفاده‌هاي احتمالي نشويد.
اگر بابت خريد ويلا چك مي‌دهيد
اگر اسناد تجاري مانند چك، سفته و ساير اوراق بهادار نزد بنگاهدار به امانت گذاشته شده، در قرارداد آورده شود و قيد شود كه تحت چه شرايطي و چه زماني اين اسناد به چه شخص يا اشخاصي بايد تحويل داده شود.
اسنادي كه نزد صاحب بنگاه به امانت گذاشته مي‌شوند كاملا در قرارداد تعريف شود.
قيد شود كه قرارداد در چند نسخه تنظيم مي‌شود.
حتما دو نفر قابل اعتماد از سوي طرفين زير قرارداد را به عنوان گواه امضا كنند.
از امضاي سند بدون حضور طرف ديگر و قبل از احراز سمت و هويت او خودداري شود.
بررسي شود كه آيا ملك يا ساختمان در مالكيت فروشنده قرار دارد يا اينكه در رهن بانك يا شخص ديگري است.
بايد توجه داشت كه انجام معامله در بنگاه و سند تنظيمي عادي است و چه بسا فروشنده قبلا يا بعدا آن را با سند رسمي يا عادي به شخص ثالثي واگذار كرده، بنابراين اين موضوع توسط صاحب بنگاه به تاييد برسد كه اگر ملك يا ساختمان داراي معارض باشد مسووليت جبران خسارت با چه كسي است.
از چك‌هايي كه به صورت چك مسافرتي يا چك حساب جاري رد و بدل مي‌شوند، كپي گرفته شود. همچنين، اگر چكي صادر مي‌شود در نزد صاحب بنگاه و گواهان تنظيم و امضا شود.
از طرف ديگر تلاش كنيد تا جايي كه مي‌توانيد معامله را به صورت نقدي انجام دهيد و از اينكه در قبال بخشي از مبلغ باقيمانده چك بدهيد تا حد امكان پرهيز كنيد.


برچسب: ، بهترين ويلا ها، دانلود پلان ويلا، شهر ويلا، ويلا، ويلا هاي دوبلكس چوبي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۵۶:۴۱ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :